دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
ایت الله طالقانی

حوزه/ آقای طالقانی یک عمر در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند. او شخصیتی بود که از حبسی به حبس و از رنجی به رنج دیگر در رفت و آمد بود و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نداشت.

به گزارش خبرگزای حوزه، ۱۹ شهریور ۱۳۵۸ در تقویم جمهوری اسلامی سالروز رحلت مجاهد عظیم الشأن آیت الله سید محمود طالقانی‏، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی و نخستین امام جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که به همین مناسبت پیام تسلیت پرمحتوای امام خمینی تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‏


فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَنْ یَنتَظِرُ.

عمر طولانی این عیب را دارد که هر روز عزیزی را از دست می‏دهد و به سوگ شخصیتی می‌‏نشیند و در غم برادری فرو می‌رود.

مجاهد عظیم الشأن و برادر بسیار عزیز حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای طالقانی از بین ما رفت و به ابدیت پیوست و به ملأ اعلی با اجداد گرامش محشور شد.

برای آن بزرگوار، سعادت و راحت و برای ما و امت ما، تأسف و تأثر و اندوه.


آقای طالقانی یک عمر در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند. او یک شخصیتی بود که از حبسی به حبس و از رنجی به رنج دیگر در رفت و آمد بود.

هیچ گاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نداشت. من انتظار نداشتم که بمانم و دوستان عزیز و پر ارج خودم را یکی پس از دیگری از دست بدهم.

او برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود؛ زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر بود؛ بُرنده بود و کوبنده.

مرگ او زودرس بود و عمر او با برکت. رحمت خداوند بر پدر بزرگوار او که در رأس پرهیزکاران بود و بر روان خودش که بازوی توانای اسلام.

من به امت اسلام و ملت ایران و عائله ارجمند و بازماندگان او، این ضایعه بزرگ را تسلیت می‏دهم. رحمت بر او و بر همه مجاهدان راه حقّ.

والسلام علی عباد اللَّه الصالحین

روح اللَّه الموسوی الخمینی‏

منبع: صحیفه امام، ج‏ ۹، ص ۴۸۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha